Přejít k obsahu | | Přejít k vyhledávání

ICOM Transport

„Průměrně odbavíme 5-6 kamionů denně,“ říká skladník Libor Nejdl

12 Leden 2024 | Ze společnosti

ICOM transport má dva externí sklady pro naší logistickou činnost. Jeden se nachází v Myslince a druhý v Boru. Dnes Vám přinášíme rozhovor s předákem skladu v Boru, panem Nejdlem, který nám poodkryl, jak to u nich ve skladu funguje.

Jak jste se dostal do ICOMu?

V bývalé firmě jsem dělal mistra výroby a pohyboval jsem se i ve skladu. Jezdil jsem i s vysokozdvižným vozíkem, takže to byla jasná volba. Odpověděl jsem na inzerát a vyšlo to. Práce je tu super, platové podmínky a technika zrovna tak, jenom bychom tu uvítali třeba více volných dní.

Jak se za tu dobu posunula práce ve skladu?

Fungujeme tu od září 2019, což bude letos pátým rokem. Dostali jsme na začátku spolehlivou techniku, takže stroje nám stále fungují. Loni jsme získali nový malý ruční elektrický vozík (paleťák).

Jak vypadá běžný den ve skladu?

Obvykle chystáme několik kamionů s materiálem pro Daimler Buses k odvozu, které se střídají s dovozem materiálů od dodavatelů. Průměrně se tady otočí zhruba 5-6 kamionu denně. Některé dovozy jsou avizované, jiné nás tu překvapí. Zpravidla bývá více práce na ranní směně, kde probíhá vícero dovozů.

Jak je to vlastně u vás se směnami?

Jsme rozdělení na 2 směny, ranní a odpolední. Teď je nás celkem 8, ale jeden kolega nám dlouhodobě marodí. Na ranní tak nyní chodí čtyři z nás a na odpolední tři. Střídáme se po týdnu a chodíme pořád se stejnou partou. Podřizujeme naše směny rozpisu od Daimler Buses Holýšov, kteří nám zasílají rozpis směn. Naše práce závisí na jejich, takže například v době odstávky jsme byli beze směn.

Co u Vás ve skladu nejčastěji nakládáte?

Nejčastěji nakládáme různé kovové profily o různých délkách a tloušťkách, plechy, svařovací dráty a podobné. Čas od času také uskladňujeme výrobky, které jsou již nařezané – ty ale chodí málokdy.

Jak to chodí ve skladu s bezpečností práce?

Dodržujeme tu určitě bezpečnostní postupy např. u vysokozdvižných vozíků se nesmí nikdo pohybovat pod břemenem. Co se týká obsluhy vozíků je potřeba si zařídit oprávnění k řízení těchto objektů, máme na to i externího školitele nebo zaměstnanec již toto oprávnění vlastní z dřívějška. Zaškolení do provozu provádíme my, BOZP a další řeší pan Papež. Každopádně máme firemní oblečení, boty s ochranou špičkou, pracovní rukavice a ochranné přilby.

Jaká technologie nebo software vám nejvíce pomáhá ve správě skladu?

V počítači používáme SAP od Daimler Buses, kde jsou veškeré naše skladové zásoby s přesným číslem a skladovou pozicí. Inventury položek provádíme průběžně, ale vždy před Vánoci nás čeká velká inventura na vyžádání klienta, občas ještě zažádá během roku o inventuru jednotlivých položek. Sami potom provádíme inventuru alespoň 2x během roku, abychom měli přehled.

Máte nějakou zábavnou historku z práce?

Nevím, jestli vyloženě zábavnou, ale jezdím k nám i řidiči z jiných společností a někdy je zábavné pozorovat, jak vyjíždí. K nám se najíždí kabinou popředu a pak řidiči musí vycouvávat ven. Jsou řidiči, kteří vycouvají napoprvé, a pak jsou tací, který vycouvávají na 10x.

Jaký máte pohled na budoucnost skladování a jaké trendy v tomto odvětví vás zajímají nejvíce?

Odpozoroval jsem, že některé další skladovací haly tady v areálu mají více digitalizované systémy. Chodí tam pickeři se scannerem a skenují štítky a materiály, následně se jim produkt přenese přímo do počítače, to my zatím nemáme. U nás to děláme po vyložení materiálu klasicky, nejprve si položky poznačíme, a pak přenášíme do počítače. Rozhodně by to pro nás byla úspora času, ale toto není zcela na rozhodnutí ICOMu.

Jak trávíte svůj volný čas?

Ve svém volném čase rád fotografuji a sportuji – v létě na kole, v zimě na lyžích. Rád také jezdím na výlety po republice. Věnuji se i plastikovému modelářství, sbírám modely dopravních prostředků od aut přes letadla až po vojenskou techniku. 😊